Saya mengalu-alukan cadangan karya penulis baharu dan berpengalaman. E-melkan sinopsis novel anda ke amir@galeriilmu.com

Jumaat, 8 Februari 2013

Kepentingan Call Card

Maksud asal téstimoni ialah pernyataan rasmi oleh saksi kepada mahkamah undang-undang untuk membuktikan kebenaran sesuatu.

Dalam konteks novel, testimoni amat bagus untuk penulis-penulis baharu agar penulisannya diakui dapat memberi kesan positif kepada pembaca, juga bukti karya mereka berbaloi untuk dibeli.

Kami di GIMG menggalakkan kepada para penulis yang aktif mempromosikan karya masing-masing agar mempunyai call card atau business card bagi memudahkan mana-mana pihak yang berminat untuk mendapatkan nasihat, perkongsian pengalaman atau kerjasama dengan penulis terbabit.
 
Contoh call card – DISSA AZMIN
 
Testimoni ‘Dia, Sahabatku’ - “Dia, Sahabatku, menekankan nilai persahabatan. Bagaimana seorang sahabat dapat mengubah sahabatnya ke jalan kebenaran atas jalinan persahabatan yang tulus. Lumrah berkasih dalam persahabatan membakar api cemburu tetapi dapat ditungkas sekali lagi dengan siraman sayang sejati. Seburuk mana sahabat dapat diterima jika hasrat ingin berubah. Pengorbanan yang tidak ternilai dari sahabat untuk sahabat.” – Siti Aifa Halisa, UIAM, Gombak.
 
Testimoni ‘Terima Kasih Adik-adikku!’- “Novel Terima Kasih Adik-adikku, sarat dengan mesej berguna bagi anak-anak remaja supaya belajar berdikari dan bertolak ansur disamping belajar memikul tanggungjawab sebagai seorang remaja, anak dan pembimbing kepada adik-adik dibawahnya. Saya tidak sedar saya menangis semasa membaca novel ini.” – Noriza Setapa, Admins Executive, Subang 2, Shah Alam,  Selangor.
 
Testimoni ‘Nota Untuk Nurlissa’- Nota Untuk Nurlissa merupakan novel yang menarik dan bermanfaat untuk dibaca oleh remaja masa kini. Novel ini berjaya memaparkan permasalahan dan dugaan yang dihadapi sesetengah remaja dalam pergaulan di alam persekolahan. Watak yang ditonjolkan dalam novel ini sangat menarik dan novel ini sarat dengan kata-kata peransang yang boleh dijadikan panduan dan renungan kepada remaja dalam mengharungi kehidupan seharian.” – Dr Sah-Hadiyatan Ismail (PhD Sejarah Diplomatik), Pensyarah Bidang Sejarah, Pusat Pengajian Pendidikan Jarak Jauh, Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang.
 
Testimoni ‘Natrah Fantasia’ – Novel ini adalah buku pertama yang saya teruja untuk habiskan – Aisyah Ellysia, 10 tahun Sk Seksyen 6 Kota Damansara.
 
http://tamanpenglipurlara.blogspot.com/
https://www.facebook.com/DissaAzmin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan