Saya mengalu-alukan cadangan karya penulis baharu dan berpengalaman. E-melkan sinopsis novel anda ke amir@galeriilmu.com

Isnin, 13 Mei 2013

Review Buku: Sinergi Hilal Asyraf



Assalamualaikum.


Apabila semua dihubungkan dengan keimanan, maka ia akan menghasilkan sesuatu yang luar biasa.

Sinergi. Aku baru sahaja habis baca buku yang dipinjam daripada Nabilah Idris. Thanks ^_^ Aku lupalah pula bagaimana aku boleh tahu nama Hilal Asyraf (penulis).

Serius! Buku ini memang buku ilmiah. Buku agama. Cerita tentang pelajar-pelajar perubatan, multimedia & agama di Jordan. Hanya ada satu perkataan yang ditekan dalam buku ni iaitu IMAN. Watak utama, Asid yang rapat dengan Irfan hingga dipanggil dengan gelaran kembar Irbid.

Sinergi mengenai hubungan antara manusia dengan Allah, antara manusia dengan manusia. Bagaimana Irfan & Asid hadapi dugaan. Banyak watak yang seimbang terutama Disaster Five. Disaster Five tersangatlah 'disaster' , tapi yang best-nya, kelima-lima mereka insaf akhirnya. Bagus!

Dalam hubungan aku dengan manusia lain, itu adalah tanggungjawab aku kepada Allah. Allah arahkan orang yang beriman supaya tidak berantakan, supaya bersatu, supaya berkenalan sesama sendiri, supaya menjaga hak, supaya tidak zalim, supaya tidak khianat. -Irfan

Sinergi berkisar mengenai cara sebenar dakwah dilakukan oleh para remaja dan pelajar. Aku syorkan sangat-sangat novel ini.

Dipetik dan disunting dari:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan