Saya mengalu-alukan cadangan karya penulis baharu dan berpengalaman. E-melkan sinopsis novel anda ke amir@galeriilmu.com

Khamis, 1 Ogos 2013

Karya Yang Editor Suka

·      Pengalaman. Tulis atas dasar pengalaman. Semakin benar kisah yang ditulis, semakin dekat dengan jiwa pembaca kerana novel tersebut berdasarkan kisah benar penulis, cuma ditokok tambah agar lebih sesuai dengan pasaran semasa. Seperti novel VT (Hilal Asyraf) dan Tariq United (Khairy Tajudin), kedua-dua novel ini memberi kesan yang positif dari sudut sambutan begitu juga dengan buku novelet bestseller, Cinta High Class (Fatimah Syarha & Farhan Hadi) yang ditulis atas dasar pengalaman masing-masing dan tidak dibuat-buat penceritaannya.


·    Nilai tarbiah. Masukkan elemen nilai tarbiah berkadar dengan latar belakang penulis. Jika memang penulis belajar atau bekerja dalam bidang agama, memang layak penulis kerap memasukkan ayat al-Quran dan hadis yang dipelajari. Namun sebaliknya jika penulis bukanlah berlatarbelakangkan bidang agama, sebaiknya tidak mewajibkan meletakkan ayat al-Quran dalam setiap bab yang ditulis bagi mengelakkan kesilapfahaman ayat tersebut ditafsirkan.

Tuan Khairi Tajudin menceritakan pengalaman beliau 


Tuan Iwan Ghazali dan pereka layout Galeri Ilmu, Tuan Alif Elyas


Hadir ke pejabat Galeri Ilmu untuk mengetahui pasaran buku semasa




Tiada ulasan:

Catat Ulasan