Saya mengalu-alukan cadangan karya penulis baharu dan berpengalaman. E-melkan sinopsis novel anda ke amir@galeriilmu.com

Jumaat, 16 Ogos 2013

Testimonial: E-book 7 Rahsia Karya Diterima Editor.

Saya telah selesai membaca e-book ini. Isi kandungannya mudah dan jelas untuk difahami. Lagi pula, ia ditulis oleh seorang Editor Perolehan yang berpengalaman menerima proposal dan manuskrip daripada para penulis. Sudah tentu banyak pengalaman yang beliau kongsikan. Dan, saya juga sudah berurusan dengannya lebih dua tahun sehingga banyak buku saya berjaya diluluskan untuk penerbitan. Tentu ada rahsianya.

               Kepada mereka yang berminat untuk menjadi seorang penulis yang bagus, saya syorkan anda membaca e-book ini. Dalamnya menceritakan bagaimana anda dapat menghantar proposal dan manuskrip yang dapat menarik minat editor sehinggalah buku anda terbit di pasaran.

               Anda juga dapat mengetahui ciri-ciri buku yang mendapat perhatian tinggi daripada pihak penerbit dan juga pembaca. Buku-buku yang memiliki ciri-ciri inilah yang akan diterbitkan.

               Ramai orang mahu menjadi penulis tetapi mereka kecewa apabila manuskrip mereka ditolak. Puncanya, manuskrip mereka tidak menepati kehendak editor yang mewakili pihak penerbit. Dengan adanya e-book ini, insya-Allah, anda tidak akan kecewa lagi.
 


Mohd Khairi bin Tajudin dilahirkan pada 2 September 1983 di Hospital Besar Alor Setar, Kedah.

                Pada bulan Mac 2011, beliau menghadiri kursus penulisan novel Islami yang dikendalikan oleh Tuan Haji Zakaria Sungib, seorang editor senior di GISB. Habis kursus, beliau terus hantar sinopsis kepada editor perolehan, Tuan Amir Abdul Hamid. Setelah sinopsis dinilai, beliau diberi tempoh tiga bulan untuk menyiapkan manuskrip itu. Beliau tidak membuang masa. Dalam masa tidak lebih daripada 20 hari, beliau menyiapkan manuskrip pertama yang pada mulanya diberi nama GOL! Ia ialah sebuah novel berkenaan perjuangan anak-anak murid sekolah agama rakyat (SAR) memburu kejuaraan bola sepak tujuh sebelah. Beliau mendapat idea itu berdasarkan pengalaman beliau bekerja di SAR. Sekarang ini pun, beliau masih lagi di sekolah itu. Nama sekolah terpaksa dirahsiakan untuk mengelakkan sebarang implikasi.

                Maka, dalam masa tiga bulan selepas itu, terbitlah Tariq United yang menggantikan judul asalnya atas nasihat penyunting, Cik Liana Omar yang sangat berpengalaman. Selepas itu, beliau terus mengorak langkah menulis novel seterusnya iaitu Budak Komik dan Budak U. Ketiga-tiga novel tersebut sudah berada di pasaran!

                Selain menulis novel, beliau juga menulis buku Himpunan Kisah Para Sahabat r.hum. Banyak lagi idea-idea beliau yang belum beliau tumpahkan ke atas kertas. Beliau begitu teruja sekarang ini dan mahu terus menulis dan menulis! Anda semua, doakan kejayaan beliau.:-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan