Saya mengalu-alukan cadangan karya penulis baharu dan berpengalaman. E-melkan sinopsis novel anda ke amir@galeriilmu.com

Rabu, 14 November 2012

Novel-novel Tarbiah Dewasa

RM23.00
HERO
Karya Hilal Asyraf
Mesej yang sebenarnya daripada Hero ini adalah, penulis hendak membawa diri kita bersama-sama melihat tanggungjawab kita sebagai Muslim-Mukmin di atas muka bumi ini. Kita semua punya tanggungjawab. Inilah yang penulis hajatkan daripada novel Hero ini. Bukan semata-mata keseronokan meneliti sebuah cerita aksi dan kisah cinta romantik, tetapi juga mendapat mesej yang sebenarnya di dalam kisah ini.
RM23.00
TAKDIR
Karya Hilal Asyraf
Penulis berhajat untuk menulis satu cerita trilogi yang mampu memberikan inspirasi dan kekuatan kepada mereka yang beriman kepada Allah SWT. Hilal Asyraf berkata, “Memang kadangkala kita terasa usaha kita sia-sia. Maka novel Takdir bukan fantasi kosong, agar jangan berputus harap kepada Allah SWT. Sesungguhnya, Dia tidak pernah mengecewakan hamba-hamba-Nya yang berjuang di atas jalan-Nya.”
RM17.00
SYAHADAH RINDU
Karya Nurin Hana
Penulis menyulam konflik sekitar hubungan kasih antara seorang pegawai wanita sebuah bank, dengan kerani di bank yang sama. 75% kisah dalam novel ini digarap daripada cerita sebenar. “Watak, senario serta luahan perasaan digambarkan bersepadan dengan kisah benar itu,” beritahu penulisnya. Di celah-celah kisah diselitkan gambaran situasi perbankan syariah, adab dan etika bekerja Islami dan nilai kekeluargaan sebagai panduan untuk pembaca.
RM21.00
Lentera Cinta Albaicin
Karya Mazny M.R.  
Kekuatan novel ini terletak pada watak utama dan latar Granada. Salehuddin, seorang hufaz profesional, begitu disenangi penduduk setempat. Membaca kembara Salehuddin bagaikan mendengar sendiri percikan air yang mengalir di sepanjang Sungai Darro di kaki perbukitan Alhambra. Kisah ini semakin menarik apabila Salehuddin diuji pesona cinta, sebagai tanda kasihnya Tuhan. Selamilah hati pemuda yang menjadi lentera cinta Albaicin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan