Saya mengalu-alukan cadangan karya penulis baharu dan berpengalaman. E-melkan sinopsis novel anda ke amir@galeriilmu.com

Rabu, 5 Jun 2013

Tip Penulis - Karya Yang Diterima Editor

Bengkel Intensif Penulisan Novel Islami, 2 hari 1 malam di De Palma Hotel, Shah Alam KLIK DI SINI.

Pada jam berkenaan saya akan memberi pencerahan berkenaan tajuk 'Karya yang diterima editor'.

Antara soalan yang mungkin ditanya peserta pada bengkel itu adalah:

Editor kreatif Galeri Ilmu sedang serius
  1. Apakah itu karya yang diterima editor?
  2. Bagaimana pendahuluan kata atau ayat-ayat magis yang boleh saya lakukan supaya karya saya diterima?
  3. Bolehkah Tuan Amir menunjukkan manual karya yang diterima oleh editor?
  4. Dalam banyak-banyak penulis Galeri Ilmu penulis manakah yang Tuan suka akan karyanya?
  5. Adakah bakal penulis seperti saya ini mampu membuatkan editor suka kepada karya saya walaupun inilah kali pertama saya menulis novel?
  6. Karya kreatif Galeri Ilmu berpandukan kepada apa?
  7. Apakah yang dimaksudkan dengan karya yang tidak diterima oleh editor?
  8. Editor suka pada karya yang bagaimana?
  9. Adakah penerimaan karya juga disebabkan apa yang editor suka baca, jadi Tuan Amir suka baca karya apa?
  10. Apakah perkara yang disukai oleh editor?
  11. Saya sudah datang ke bengkel pada hari ini, adakah benar karya saya benar-benar akan diterbitkan?
  12. Berapa lama buku yang dibuat oleh kami semua akan diterbitkan oleh Galeri Ilmu.
  13. Saya sudah hantar tetapi karya saya tetap ditolak, saya risau jika karya saya kena tolak.

Nota: Kepada anda yang mempunyai soalan berkaitan penulisan novel Islami boleh tanyakan soalan anda di halaman facebook 'Novel Dakwah'.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan