Saya mengalu-alukan cadangan karya penulis baharu dan berpengalaman. E-melkan sinopsis novel anda ke amir@galeriilmu.com

Khamis, 22 Ogos 2013

Erti Hidup Pada Memberi



Erti Hidup Pada Memberi adalah himpunan ungkapan inspirasi terpilih daripada buku bestseller Ustaz Hasrizal Abdul Jamil; Edisi Istimewa Aku Terima Nikahnya.

Menghubungkan serangkaian cinta yang sebenar-benar CINTA iaitu cinta kepada Ilahi. Buku yang kecil ini dihiasi dengan 32 halaman berwarna-warni. Selepas beberapa buah buku yang dihasilkan beliau, kali ini beliau tampil dengan buku yang lebih ringan dan mudah dihadam. Ungkapan-ungkapan yang disingkap menjurus kepada pendidikan rohani dan teguran membina.

Boleh dikatakan buku ini adalah untaian kata-kata pengubat jiwa. Menyembuhkan hati yang terluka, merungkai minda yang kusut. Bait-bait yang ditulis memberi seribu pengertian tentang kehidupan. Elemen nasihat dalam kata-kata indah memberi ingatan. Berlapis tanda luhur budi dalam berbicara. Sarat dengan ingatan cinta suami dan isteri serta cinta Allah dan Rasul. Penulis berusaha menggarapkan untaian kata-kata dalam rangkap kata yang boleh menggamit kalbu.

“Sesungguhnya MAWADDAH itu ialah cinta yang tumbuh, terbina dan bertambah dari semasa ke semasa di sepanjang bahtera perkahwinan dilayari.Cinta bertambah hasil kesungguhan mengatasi ujian dan musibah. Namun di situlah terselitnya RAHMAH.” - Hasrizal Abdul Jamil

TESTIMONI

“Seolah-olah rasa sedang berjalan dengan Ustaz Hasrizal Abdul Jamil dan ustaz sedang bercakap-cakap di sebelah. Ungkapan-ungkapan ini boleh dikatakan sebagai nasihat lembut. Seperti dalam kuliah yang selalu ustaz berikan. Tidak terlalu berkias dan sangat senang faham. Kemas, cukup kemas.”
- Khairul Hakimin Muhammad

Sumber: Majalah Anis

Tiada ulasan:

Catat Ulasan