Saya mengalu-alukan cadangan karya penulis baharu dan berpengalaman. E-melkan sinopsis novel anda ke amir@galeriilmu.com

Jumaat, 8 November 2013

Saya Tunggu Awak Bukan Sekadar Kisah Yang Seronok Dibaca

Semalam sewaktu temuramah di radio IKIM, editor perolehan Galeri Ilmu, Tuan Resha Hamzah berkata novel Saya Tunggu Awak bukan sekadar kisah yang seronok dibaca, malah sangat sesuai untuk dijadikan panduan. Pelbagai permasalahan yang diketengahkan dilengkapi penyelesaian.

Kata beliau lagi, sebagai seorang yang baru berumahtangga, novel ini dijadikan panduan untuk beliau berdepan dengan sebarang kemungkinan. Jika berlaku begini, apa yang perlu dilakukan? Jika berlaku begitu, bagaimana pula mahu keluar dari kemelut perasaan?

Sungguh. Di dalam hidup ini, kita umpama berada di tengah-tengah lautan. Saat dihempas gelombang besar, kita lelah menahan perasaan. Bila gelombangnya reda, kita kembali menarik nafas lega. Namun, mampukah kita tersenyum setiap masa? Mustahil. Kita perlu peka dan sentiasa berjaga-jaga kerana gelombang yang lain akan menyerang pula.

Begitulah yang dijanjikan oleh Tuhan. Adakah manusia boleh melangkah selamba ke syurga tanpa bertarung dengan ujian? Tak mungkin. Janjinya sudah pasti. Kita akan terus diuji.. lagi dan lagi.. Justeru, bersedialah dengan segala kemungkinan. Ujian akan sentiasa datang dan pergi. Ujian kecil dan besar akan singgah silih berganti. Justeru, lengkapi diri kita dengan pelbagai persiapan. Ilmu, dan perkongsian pengalaman adalah sesuatu yang amat kita perlukan.

Enjoy the trailer! Saya Tunggu Awak!

Kredit: Bonda Nor


Tiada ulasan:

Catat Ulasan