Saya mengalu-alukan cadangan karya penulis baharu dan berpengalaman. E-melkan sinopsis novel anda ke amir@galeriilmu.com

Khamis, 7 November 2013

Saya Tunggu Awak Sudah Ada Tiga Video Rasmi

Alhamdulillah, novel Saya Tunggu Awak telah ada 3 video rasmi di YouTube. Pertama, trailer yang menceritakan sinopsis novel ini. Ia dibuat oleh saya sendiri dengan bantuan sahabat saya Nurul Syafiqah.

Kedua adalah satu shortfilm bermesej yang tidak ada kena mengena dengan jalan cerita novel, tetapi mempromosikan novel ini secara tidak langsung. Shortfilm ini dihasilkan hasil kerjasama penulis-penulis yang bernaung di bawah Galeri Ilmu Media Social Group atau GIMEG di mana saya sendiri telah menulis skrip dan mengarahkannya.

Video ketiga adalah video klip ini. Ia merupakan satu 'surprise' yang saya terima daripada Tuan Sifu Zabidi Mohamed yang juga merupakan presiden GIMEG. Sebagai video klip, ia lebih menekankan 'character of pain' yang terdapat di dalam konflik utama novel ini. Saya cukup terharu menontonnya dan sangat suka kepada lirik lagu yang dipilih oleh beliau iaitu AKU MEMILIH SETIA. Bait-bait lagu ini sangat bertepatan dengan dilema yang diharungi oleh Ustazah Hanna Mardhiah, wanita solehah yang menerima tawaran cinta dari seorang lelaki soleh yang punya banyak kelebihan di saat dia terpaksa berhadapan dengan begitu banyak kelemahan suaminya.

Sungguh! Novel ini ditulis bukan dengan niat mengetengahkan permasalahan cinta. Namun, saya tahu tanpa unsur2 romantik dan dramatik di dalam sesuatu novel, amat sukar untuk menyampaikan pelbagai ilmu dan nilai2 tarbiah kepada khalayak pembaca yang pada masa ini rata2nya begitu tertarik dengan novel2 cinta. Maka inilah sedikit usaha kecil dari saya. Melahirkan novel cinta yang dicari pembaca namun tanpa sedar berjaya memasukkan begitu banyak ilmu2 agama ke dalam jiwa mereka.

Jom tonton video klip yang saya terima sebagai 'surprise' ini.. Terima kasih tidak terhingga kepada pembikinnya.. Tuan Zabidi Mohamed.. Moga Allah murahkan rezeki Tuan.

                                           

Kredit: Bonda Nor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan